tisdag 27 januari 2009

Sömnbrist!!!

Ja visst är det underbart att ha småbarn........men ibland blir så är det riktigt jobbigt också, jag är en person som behöver mycket sömn. Vi har varit väldigt bortskämda med våra barn som sovit på nätterna riktigt bra, men nu har Edwin fått för sig nått!!! Väldigt svår att lägga på kvällen, kan vara supertrött men kommer inte till ro utan somnar oftast i famnen nu, har försökt med 5 minuters metoden men kan inte lyssna på hysteriskt gråt är för blödig!!!!

Ja ja när han väl har somnat så vaknar han alltid när vi går i säng , äter en flarra välling och ibland somnar om och ibland är han klarpigg ca 1h!

Nu några nätter har han vaknat vid 03-tiden och är PIGG, vill ej ammas längre utan bara biter, så vi går ner och gör välling men sen är det full sprutt till ca 04! I morse gick jag ner med honom vid 04:40, han körde gåstol medan jag låg halvdöd på soffan!!!!

Edwin är hopplös på blommor och jord därför har vi ställt en stol för den ända golvblomman vi har och naturligtvis var den flyttad i morse, hade inte tittat till honom på ca 1/2 min och det var jord exakt överallt, munnen, gåstolen, tom inne i blöjan, så det blev bad vid 05 på morgonen JIPPI!!!!

Somnade om vid 06-06:40 så då fick man sig en powernap!!!
Det är rart med barn!!!

Förra veckan var jag och Edwin och hans faster och hälsade på Maria och hennes tvillingar, så söta de är, har vuxit i kapp vikten och är sååå glada, hörde de knappt på hela tiden vi var där!!

Var ute på en långpromenad på fm, mycket skönt, sen blev det lek och stoj med Edwin. Alma är hos dagmamman i dag ska snart hämta henne! Emil har en kompis här efter skolan!

Hej och hå

2 kommentarer:

Theres sa...

Ja det där med barn och sömn är ett orosmoment när det trasslar. Jag brukar tänka "det är en period" kommer inte att vara så här resten av livet.
Hoppas edwins hyss lugnar ner sig snart.
Nu ska jag skjutsa Em till barntimmarna och ta med mig Hilda hem.
Kram på er

Familjen Hallman sa...

Usch så jobbigt det är när man inte får sova. Hoppas det vänder snart!! Du glömde en plastsked här sist. Jag ska ge den till Kickan så kan hon ta med den till er.
kram kram