onsdag 14 januari 2009

Granö!!

I går var jag och Edwin i granö hos mamma!! Vi hade en jättemysig dag, städade, fikade (inte bara en gång), åt, promenerade, surrade m.m.
När jag körde dit så bara tvärkom det upp en ren på vägen och hann just passera när jag pallnitade, snacka om att man får puls!!!

Tyckte jag planerade bra, Edwin var jättetrött vid 18:30 så då tänkte jag att nu somnar han för natten för han hatar att åka bil, tjiii fick jag. Han sov ca 20 min sen gallskrek han till stan där jag fick stanna på OK och trösta en stund, har ju funkat förr att amma honom när han varit ledsen men den tiden är förbi, ratar mig nu........

Ja ja han skrek till sävar sen somnade han till, sen var det full fart till 22.......det blir inte alltid som man tänkt sig!!!!!!!

I veckan är det annars ganska lugnt, har sista babysången på fre, klippa mig och göra slinger på lördag- längtar!!! Skulle hemskt gärna villa hinna med och fara på bio och se Wallander!!

I måndags hade farmor Alma och hennes kusin hemma hos sig hela dan, de skulle hjälpa henne att städa bort julen, äta pannakaka, m.m. Fatta vilket tålamod deras farmor har, jag blir alldelens svättig, båda är väldigt viljestarka, humör, är lite ego men man ser aldrig ens en tillstymmelse till att hon blir irrriterad, stressad m.m. Ja skoj hade de haft!

Nu kom just alma nyvaken, ska ge henne lite frukost!

Hej hej!!!

1 kommentar:

Familjen Hallman sa...

Å vad kul att ni for till Granö, inget är ju så mysigt som att vara hemma hos sin mamma och fika :-)

Vi har bra med kläder denna storlek, men tack ändå! Jag säger till :-)