måndag 12 januari 2009

HOPP!!!

Det var en vän till mig som skrev på sin blogg om vad hopp betyder för en! Har tänkt mycket på det! Hur skulle det var att leva om man inte kunde känna hopp för olika saker???? Då skulle nog mycket rasa samman!!!

I bland är man i situationer när man måste leva på hoppet för att orka, hopp om att vissa saker ska bli bättre, hopp om att saker kommer att ordna sig m.m.

Tror att alla lever mer eller mindre på hoppet!

Jag själv lever just på hoppet nu inför en situation, vill ej skriva om det här men mina närmsta vet vad det är och det räcker så!!!

Till en annan sak, EDWIN den lille busen så rackarns snabb.....är överallt nu, ena sekunden i trappen, nästa i köksskåpet ställer sig upp kastar ut saker m.m. Det är helt otroligt vad det har hänt saker sista veckan jag säger bara nu är friden slut för ett tag, men set är sååååå kul samtidigt! Syskonen börjar få det mer och mer kämpigt, är i deras saker följer efter m.m. Men som Emil sa idag "vad konstigt det känns att inte Edwin alltid funnits hos oss, tänk om vi inte fått honom"! De älskar verkligen sin lillebror trots att han sliter i håret, her sönder saker m.m.
De har verkligen riktig syskonkärlek!!!!!

God natt!!!!!!!

2 kommentarer:

Theres sa...

Hoppet skulle vi inte kunna leva utan! Jag hoppas med dig ang situationen du har i tanken. Det kanske ordnar sig på ett bra sätt.

Gällande Edwin så är det ju underbart att storasyskonen är så fina mot honom. Tålamod krävs ju verkligen med ett litet syskon. De är sagolika era barn!!! Men det är ju NI föräldrar som visar vägen, visar kärlek och hur man bemöter och behandlar varandra. Barnen är era spegelbilder. Tänk på det och inse att DU och Stefan är likadana!!!!!!!
HA en bra dag.

Familjen Hallman sa...

Fint skrivet Malin! Vet inte vad du funderar över men du finns med i våra böner.

Vad kul att Edwin blivit så duktig! Jag börjar fasa inför dagen då Rikard och Felicia börjar krypa och gå, de har ju hälften av mina gener så...

Jag har gjort iordning lite av kläderna som R&F vuxit ur. Ska skicka dem med Kickan. Tusen, miljoners tack för lånet. Det har verkligen varit uppskattat och bra. Ni är så snälla och omtänksamma!!! Kram kram