onsdag 22 augusti 2007

SKOLSTART

I går var det första dagen för Emil i skolan. Oj vad han tyckte det var skoj och spännande! Nu för tiden när man börjar 6:års så är det ju som att börja skolan på riktigt, de ska lära sig alfabetet, läsa m.m. Sen fick de varsin bänk som de la bänkpapper i Emil hade köpt batmanpapper! Sen går de ju varje dag så det blir lite annorlunda!

Själv tyckte jag att de såg alldelens för småa ut att börja skolan där de satt i sina bänkar hela klassen, som består av 9 killar och 1 tjej!

Alma var också jättelycklig för hon började 4-5års i går, kände sig ganska stor när hon gick med sin ryggsäck till skolan! Hon vill att jag ska börja jobba nu så hon får vara hos sin dagmamma, som hon gillar jättemycket. Men i morgon så börjar kneget igen, men faktiskt käns det rätt bra, känner verkligen att jag varit ledig länge! Och sen vet jag ju om allt går som det är tänkt att jag får ju snart vara hemma på heltid!

2 kommentarer:

Theres sa...

OJ, vad stora dina barn känns! Och min är ju lika stor som Alma!!!! Tiden går ruskigt fort!

Tur att ni snart är tillbaka till blöj-kräk-vaknätter-skrik och mys stadiet med en bäbis.

Malink sa...

Ja nu är det att börja om, men det känns bara skoj- nu iallafall!!!!