torsdag 12 juni 2008

SOMMARLOV!

I Tisdags gick Emil och Alma på sommarlov så härligt!!! Var på skolan på kvällen där eleverna hade gjort en musikal, emil spelade drake och de var superduktiga!

Vi ställde snabbt in oss på sommartider, Emil, jag och Edwin har vaknat vid 8:30 men Alma har sovit vidare till 9:30 båda dagarna. Sen har vi legat och sett tv en stund i sängen och ätit frukost/lunch vid 10:30. Vi tar det bara lugnt!

I dag så har det mest regnat eller varit mulet så vi har varit inne och grejat- ganska skönt!
I morgon ska vi till stan och fixa en del presenter inför helgen! På lör ska barnen på kalas på dagen sen ska vi till Almas dagmamma och hennes karl som också är våra vänner på middag. På söndag har svägerskan Karin födelsedagsfika och sedan har Emil match så helgen är räddad, men det ska bli skoj!

I kväll är stefan på jobbarfest så det är faktiskt ganska skönt när alla barn somnat att få en stund för sig själv som jag då spenderar här framför datorn!

Det är otroligt mysigt att ha alla barn hemma på dagrna nu, men måste faktiskt säga att det även är väldigt fullt upp, vet ej var dagarna far! Alla behöver ju sitt och sin uppmärksamhet och Edwin han kan man ju inte styra, är han hungrig så är han m.m, så ibland så blir jag irriterad på mig själv när jag hör mig själv irriterad men det beror på att jag inte hinner med alla samtidigt!
Det som jag tycker är jobbigast är att komma på vad man ska äta till lunch och middag varje dag, idètorka.....tar gärna emot alla tips...... men det ska gå snabbt och vara enkelt!!!!! Obs:korv och makaroner behöver ni inte nämna haha!!!!

4 kommentarer:

Theres sa...

Skönt med sommarlov. Jag kan bara i fantasin tänka mig hur det skulle vara med 3 barn. Att de dessutom behöver olika sorters stimulans måste ju vara frustrerande. Jag vet att du är en kanon-mamma och att det är helt naturligt att känna sig irri.
Gällande mat så är jag i samma läge. Hamnar lätt i korvträsket då jag inte kan påstå mig vara någon matmor. För mig underlättar det att göra matlistor och handla hem grejer. Då behöver jag bara sitta en kväll och tänka ut ideér inte varje dag. Vi försöker göra mycket mat till middag så vi har till lunch. Nu till sommaren är det ju gott med sallader av olika slag (ex.kyckling, tonfisk, pasta,kassler, skinka) kanske en matmacka till lunch med kallkött och pot. sallad?
Lycka till! Hoppas vi ses snart!

Anonym sa...

Roligt att läsa lite om hur din vardag ser ut! Nu räknar jag ner på mitt jobb, dels inför nytt jobb och dels inför semestern. Ska ta ut lite sparade semesterdagar då och då innan jag går på 4 veckors semester om en månad. Känns spännande inför det nya jobbet! Hittills har vi ätit gemensam lunch på LP, så då har jag sluppit tänka på allt vad middag och lunchlådor heter, men snart blir det andra bullar... Då kommer jag att stå inför samma problem som du - jag har nämligen inte heller någon vidare fantasi vad gäller mat... :) Ha en riktigt bra helg! Kram

Anonym sa...

Hej! Jag håller vekligen med om att det är skönt med sommarlov!!! :-)
Vad fin Almas lekstuga blev, det ser ju ut som ett riktigt litet hus!

I helgen ska vi upp till Slussfors, Kickan å Tomas ska åka med oss. Ni får komma upp snart så ni får se hur fint det är hemma nu.

Kram kram!!

Malink sa...

Tack Theres för tipsen, tur det är fler än jag som har matidètorka! Förr var jag duktig på matlistor, men det har runnit ut i sanden, Ska nog ta tag i det!

Jossan: Sååå spännande med ditt nya jobb, håller tummarna att det ska gå jättebra!!!!Ps:lycka till med lunchlådorna haha!!!

Maria: Vad skoj att de åker med er till Slussfors, så spännande det ska bli nästa gång vi åker dit att få se huset! Har sett en del bilder på bilddagboken så fint det verkar! Skoj att se din växande mage där också!

KRAM PÅ ER ALLA