söndag 13 april 2008

FEBER IGEN!!!

Hade väldigt hög feber onsdag-torsdag i veckan, lite ont i ena bröstet så det var nog en liten mjölkstockning! Jag kämpade på med smärtan, ammade, ammade och ammade, drack vatten, försökte vila så på fredagen var allt bra!!!
Och i natt vaknade jag med 39.5 graders feber igen, allmänt yr så nu har jag sovit större delaen av dagen skönt!
Stefan tog barnen med sig och åkte på kalas hos en kompis i sävar så de skulle inte komma hem förrän tillmiddagen så jag fick chans att vila!
Vet ej om detta beror på att gårdagen var väldigt livad runt mig, Emil hade kompis och det blev ingen lugn och ro alls?

I bland upplever man en inre stress när man känner att man inte räcker till men det är bara att ta en dag i sänder tills lilleman blir lite större! TUR att jag har en så underbart snäll och omtänksam man som gör det mesta nu faktiskt i hemmet!
Edwin är så otroligt nöjd, han sover, äter, har en vakenstund i bland när han ligger och tittar!
Sover senaste nätterna mellan 22-04:30 så vilket underbart barn!

Fredag -lördag hade jag min kompis Therese här så skoj det var! Vi hann sitta och surra en massa, gå på promenad och Emil och Alma tyckte verkligen det var skoj, en som lekte barbie och spelade play station med dem!!!!

Måste bara berömma personalen på BB-hemvård, de har ju ringt mig varje dag sedan febernför och se hur jag mår, snacka om förstående, peppande (när man är beredd att lägga ned amning) de är så otroligt trevliga, så är febern inte borta i morgon måste jag in på koll!!! Men det känns lite bättre nu så vi får väll se!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej,
Jobbigt med så hög feber. Hoppas den ger sig. Lille gossen verkar ju sköta sig bara bra! Förstår att det blir fullt upp med att hinna vara mammma till alla just nu.
Själv har jag fullt upp med att förstå mig på hur man är styvmamma... :)

Sköt om dig! Kram Åsa

Theres sa...

Hoppas det inte blir mer feber och så. Vad bra du har stöd att framför allt Stefan men också att du har BB som följer upp. Kul att vården funkar nån gång :)!
Kul med tjejbesök.
Jag ringer framöver så att vi kan kolla när vi kan komma förbi. KRAM och lycka till.

Anonym sa...

Hej gumman... Hoppas ffebern lagt sig och att du får mår bra. Förstår vad du menar med att tiden knappt räcker till, men du får passa på att sova när lillkillen sover på dagarna och vila. Sköt om dig så hörs vi o ses snart. Kramar Jenny!!!