söndag 30 mars 2008

29 MARS KL 18:40

Då föddes vårt tredje mirakel, en välskapt gosse på 3665g och 51cm lång! Det går ej att beskriva med ord vad man känner när man får se det lilla livet som man haft inom sig i 41v! Han är så otroligt vacker och välskapt (ska lägga ut kort inom kort)!

Min dag i går började med värkar ca var 15:min på fm. Mot em tyckte Stefan att vi skulle åka in, men jag sa att ok om vi åker till din syrra och inväntar tätare värkar, vi tog en sväng på Willys och sen till Kristina och Thomas, där tätnade värkarna ganska snabbt och det blev 10 mellan sedan 5 min. Stefan blev mer och mer nervös och ville åka in, men jag ville vänta på nästa och nästa och nästa värk. Kl 17:20 bestämde vi oss för att åka in så 17:30 kom vi in till förlossningen och blev kopplad med ctg-kurva, satt ca 15 min med den, sen kom barnmorskan in och sa att vi skulle gå in till förlossningssalen och göra oss hemmastadga!Var då öppen 6cm! Jag bytte om till den snygga skjortan och poff gick vattnet, sen var allt en ända stor värk tycker jag, hade bett om bedövning men läkaren kom in och sa att det inte fanns nåt att sticka i för vips var jag öppen 10cm och jag kände krystvärkarna komma, detta skede varade i 10min, fick inte trycka på allt jag ville utan skulle ta det försiktigt! Vet att jag tappade kontrollen där några minuter men min underbara barnmorska spärrade med bestämda ögon på mig och sa MALIN SKÄRP DIG nu gör du så här och det var precis vad jag behövde! Kl 18:40 var gossen ute och tårarna rann både på mig och Stefan när vi konstaterade att vi varit med om ännu ett mirakel!

Tack Kristina och Tomas för att vi fick tillbringa några timmar hos er, det var guld värt! Och Tack Patrik och Karin för att Emil och Alma fick vara hos er under tiden.
Tack alla som tänkte på oss under denna stora dag!

1 kommentar:

Theres sa...

Vad underbart att få ta del av din berättelse! Tårarna ran på mig med nu... :)
Vet ju vad det innebär att både kämpa, ha ont, föda och känna lycka efter en förlossning.
Jag tar för givet att ni kommit hem idag då du skriver detta!!