torsdag 25 oktober 2007

Frågor och svar...

Ja inte är det lätt när barnen börjar ställa lite mariga frågor. Men det är ju bara att försöka svara på ett vättigt sätt på deras nivå!
Det är speciellt Emil som börjat undra rätt mycket om döden, om man bara har ett liv?, om jag och stefan kommer att dö före honom?, varför ska man inte finnas? dör man när man sover? Ja frågorna är många och svaren är svåra att formulera ibland, och iblan måste jag svara bara att jag vet inte!

Annars kretsar frågorna mest om bäbisen nu, oj vad de längtar!!!!!! men snart är halva tiden gjord, då kan man börja räkna nedåt.

På lördag ska jag och camilla lyxa till det och gå på spa, få massage och bara ha en härlig dag!!!

1 kommentar:

Theres sa...

Ja, som vi sa tidigare på telefon kommer frågorna med åldern. JAg tycker det är en härlig utmaning att vara förälder men försöka hålla samma linje som dig:
Raka och ärliga svar!!! Inga undanflykter. Det lär sig barnen inget på. (du vet!)