måndag 11 maj 2009

Ja nu var helgen över och en ny vecka på G!
Hade cykelfesten i lördags verkligen superskoj! Fick cykla till Ratan först på förrätt, supergod kantarellsoppa med bröd m.m. Sen kom det 3par till oss på huvudrätt och sen blev det efterrätt hos ett annat par här i dj-boda! Kvällen avslutades på skolans gympasal supernice!

I dag har jag börjat kolla över sommarkläderna inför resan bara 9 dagar kvar nu och ångsten växer i takt med längtan, just det att inte träffa Edwin på 1 v. I bland så tänker jag bara hur dum får man vara? Hur kunde jag planera så??? Men samtidigt tror jag att vi gjorde rätt både för honoms och vår skull, han kommer att få det superbra hos mormor och morfar och kommer nog att bli väldigt bortskämd!!!! Men snacka om att man kommer sakna honom!!!!

I gårdagens aftonblad gav de tips på bloggar bla denstarkastestjarnan.blogg.se tårarna bara sprutade när jag läste..........det är en mamma som bloggar om sin 1,5år gamla son som dog i cancer, man får följa hans kamp mot sjukdomen tills den tar överhand!!!! Om ni går in och läser ladda med näsdukar!!!!!!!!!! Då får man en tanke i gen att vi lämnar Edwin 1 v men vet att vi snart får träffa honom igen, det får ju inte de föräldrarna-hur överlever man??????????

I morgon ska jag på utvecklingssamtal med Emils fröken så här inför terminens slut spännande! Har skickat in uppsägning om Almas dagmammeplats, hon börjar ju fritids till hösten! Det känns både och, vi har haft den bästa dagmamman man kan tänka sig, barnen är i tryggt förvar i en lugn trygg miljö. Nu ska hon in i skolans värd.......men hon tycker det blir spännade! Vi har ju turen att Edwin börjar hos samma dagmamma i okt/nov!

I helgen blir det jobb, är riktigt skoj att jobba lite. Annars blir det nog att börja packa så smått!

1 kommentar:

Familjen Hallman sa...

Åh, snart är ni i värmen och får bada i varmt hav!!! Edwin kommer ha det superbra hos mormor och morfar :-)

Kul med cykelmiddag! Vad gjorde ni för huvudrätt? kram!