söndag 8 mars 2009

Vilka Vänner!!!!

I går ringde våra kära vänner från sävar och sa att de skulle komma till oss och bjuda oss på middag!!!! Det var inte dålig middag heller! Supergod trerätters..

Förrätt: Rostat bröd med ja jag vet inte riktigt vad det var men en röra som var formad till en kupol med rom ovanpå, och starkt marinerade räkor man skulle lägga på--supergott!!!

Huvudrätt: Helstekt karrè. ugnsgratinerad potatis med massa grönsaker, lök. Hemmagjord gräddsås och en smaksatt creme frach- helt underbart gott!

Efterrätt: Chokladtårta med en galsyr av mintcholad, grädde-helt fantastiskt!!!

Gissa om vi var mätta, sen såg vi andra chansen på melodifestivalen. Min favorit kom vidare--Sara med movin on!!!
Tack snälla ni för den trevliga kvällen, ni får gärna göra om det:)!

I dag har vi haft kommunserien på skidor här i Djäkneboda, Emil och Alma åkte och det gick bara bra. Sist när det var i Bygdeå kom Alma etta i sin grupp....gissa om hon var stolt. Har ej fått resultatlista för i dag ännu. Emil åker också bra men han är lite mer funderare, kan stanna till och se sig om medans Alma kör gärnet och har bara att vinna i sikte!!!

Sen i kväll for jag och åkte 5km så skönt! Det är verkligen avkoppling för mig att åka skidor!
Såg att det höll på att tryta med bröd i frysen så nu har jag en deg på jäsning som ska gräddas!!!

Glömde säga att i går var jag, Alma, Emil; Emilia och hennes mamma på barbiekalas på barnens hus...de bjöd på barbiebullar och saft som serverades av en "barbie", gissa om de hade skoj!!

Hej och hå luden tå!!!

Inga kommentarer: