tisdag 6 januari 2009

På Benen!!!

I dag känns det riktigt hyfsat sen nyårsafton då jag blev sjuk i feber och hosta! Känns riktigt skönt att kunna vara uppe lite!

Barnen var baksugna så Alma bakade snoddas och Emil rulltårta med min hjälp, blev riktigt gott!!!
Nu längtar jag till jag är helt ok så man kan gå ut på promenad m.m. Jag är inte så för nyårslöften men ett hade jag........att komma i form--- måste börja röra på mig mer! Att gå promenader iallafall! Tror jag skulle få mer energi och inte vara så trött!!

När jag var gravid med Edwin så hade jag tankar och visioner, då ska jag ut med barnvagnen varje dag m.m. Men VAD HÄNDE???? inte vet jag. När Edwin ska sova ställer jag ut vagnen på bron- han somnar och jag kör gärnet med dammsugning, tvätt, diskmarskinen m.m. NEJ nu ska jag tänka på mig själv lite mer har jag tänkt! Man måste ju ha en grundkondition för att orka!

Barnen LÄNGTAR tills vi åker till Turkiet, Alma säger det varje dag och sitter och tittar i kataloger om vilka klänningar hon vill beställa och ha med sig dit!! Men det är ju ganska länge kvar, men det är bara att längta!

I dag ska vi äta Palt hos svärmor.....så gott, det är något jag verkligen älskar men gör det aldrig själv kanske skulle prova!!!!!!

I morgon börjar Stefan jobba igen och på tors börjar skolan! Nu var detta jullov slut men vi har haft det jättebra trots att vi varit sjuka, förkylningar går ju över! Det finns ju dom som nog inte haft det så bra när man hört på nyheterna om bränder, olyckor, de som mist nära och kära så vi har verkligen haft det bra! Nu Hoppas vi på ett ännu underbart år! Förra nyår visste vi ju att vi skulle få en bäbis det kommande året, men det blir det inte iår (inte för oss iallafall) utan nu gläds vi åt att få ha våra barn och se vad som händer med de under detta år!

Edwin gick typ 6-7 steg i går, han gick med sin gåvagn-släppte och fortsatte utan gåvagn oopppsss, inte redan, jag tror han blir en riktig busis, han är överallt och lite till!!!!!!

Hej å hå luden tå!!!!!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jaha, då hittade man hit, kul att få följa med i eran vardag! Och vad kul att Edwin blivit så stor! Spännande det blir för er med Turkiet, önskar all trevlighet. Förhoppningsvis ses vi ganska snart igen, även om det kan ta ett tag tyvärr, då jag far iväg till Norge nu och kommer hem till sommarn en sväng, innan det bär iväg utomlands någon månad. Men nån träff hinner vi förhoppningsvis med i sommar, får väl komma och hälsa på i Djäkneboda om inte annat! :)

Ha ett jättegott nytt år och sköt om er, alla hälsar så jättemycket!!

Anonym sa...

Ja, visst får man vara tacksam för att man har det så bra!
Och jag vill säga TACK för det fina julkortet - så roligt att få! Vi prioriterade bort julkorten vi... Får skicka desto flera detta år :)
Ha det så gott!

Familjen Hallman sa...

Kan rekommendera att testa "Rasperballe" noska paltar. Låter helskumt men det är super enkelt och smakar nästan som riktig palt! Du kan köpa mjölet på vanlig icaaffär. Vi var väldigt skeptiska men blev glatt överraskade. De kan dock inte mäta sig med Gudruns mat, men VAD kan det??? :-)