onsdag 30 januari 2008

Skrattmedicin!

I går var Alma hos tandläkaren, det gick så otroligt bra! Hon fick lite lugnade innan av dem, sen låg vi och läste bok i ett vilorum i ca 15min, sen när medicinen började verka så fnissade och skrattade Alm ahela tiden, var´yr och svag på benen!
Hon la sig i stolen och de fixade tanden utan problem!

Alma minns dagen possitivt- tyckte det var roligt med "skrattmedicin" som hon kallar det och minns inte så mycket av själva lagningen!
Sen blev det barnens hus där hon köpte sig en brudbarbie för att allt gått så bra!

Men då inatt så åkte både Stefan och Alma på magsjuka- mindre skoj, så min natt har bestått av renbäddning, duschning, tröst, skurning m.m.
Det är bara att hålla i hatten att man klarar sig!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad kul att läsa om tandläkar- besök! (jag är ju lite miljöskadad eftersom jag jobbar på en tandklinik).
Här i Thailand är det oftast föräldrarna som är problemet och inte barnen. (kan man bara lura iväg mamma och pappa på en kopp kaffe funkar det alldeles utmärkt). Men jag ska komma ihåg skrattmedicinen ifall att...