tisdag 8 januari 2008

LÄTTVAGGAD

Känns lite konstigt att jobba halvtid, inte direkt van med det! Tänkte för mig själv att då ska jag passa på att göra det och det och det, men det sista läkaren sa till mig innan jag lämnade rummet var att jag måste vila och lägga upp benen nu de andra 50% som jag är sj.skriven, tänkte för mig själv att det kommer jag aldrig att klara rastlös som jag är! Men både igår och i dag har jag tänkt att jag lägger mig en liten stund och ser en film och vad jag har somnat typ direkt, igår ställde jag klockan för säkerhetsskull skulle hämta barnen 16 och tur var väll det för jag sov hårt när den ringde! I dag ska jag jobba kväll så jag la mig efter att ha lämnat barnen och somnade igen, då ringde grannen för ett tag sedan så jag har druckit kaffe där nu innan jag ska i väg på kvällspass! Det är ju nu när man slappnar av man känner hur trött man egentligen är och i behov av att vila! Har barnen som vanligt i barnomsorgen nu när jag är sjukskriven, känns både och men är nog behövligt för både de och mig!

1 kommentar:

Theres sa...

.. och bäbisen! Den behöver en utvilad mamma som orkar med förlossningen i första hand och sen att ta hand om alla tre barnen... och pappan :).
Vi kanske skulle träffas framöver. Jag har ju en dag per vecka som jag är föräldraledig!